Kerékpározás a Szentendrei szigeten

Szentendre HÉV végállomás - Belvárosi révátkelő - Szentendrei-sziget - Horány - Surány - Váci rév - Kisoroszi golfpálya - Tahitótfalu - Tahi - Leányfalu - Szentendre HÉV végállomás (táv: 60,5 km)

Szakasz

km

km

HÉV állomás - Rév átkelő

1682 fkm - Kőgeszteri szig. elág.

5,5

Rév átkelő - Horgásztó

6,5

Kőgeszteri szig. elág. - Kisoroszi út

Horgásztó - 1664 fkm

Kisoroszi út - Tahitótfalu

1664 fkm - Horány hajóáll.

2,5

4,5

Aszfaltozott út - Föld út

60,5

Kirándulásunkat a szentendrei HÉV állomástól kezdtük, délelőtt 10 órakor. Szentendrére a legegyszerűbb módon eljutni, Budapestről HÉV-vel lehet. A Batthyányi térről induló szerelvény második és ötödik kocsijában a kerékpárral együtt utazva kb. 45 perc alatt ki lehet érni a Dunakanyar nevezetes kisvárosába. (A felszállás helyét a megállókban, az aszfaltra, sárga színnel festett kerékpár szimbólum jelzi).

A másik lehetséges megközelítési mód, Budapestről, a Római parton haladó, végig táblákkal jelzett kerékpárúton vezet, ami Békásmegyernél a Pünkösdfürdő utcánál balra elkanyarodva a 11-es úttal párhuzamosan halad egészen a szentendrei Dunapart korzóig.

A HÉV végállomásnál az aluljárón, át kell tolni a kerékpárokat a szemben lévő oldalra. A másik oldalon jobbra fordulva a szembe egyirányú utcán, a derékszögű kanyar után kb. 300 méterrel, kijutottunk a Dunapartra, a Budapest felől jövő kerékpárútra. A folyó mellett haladva, a belváros érintésével, a korzó végén, a réven átkeltünk a szigetre. A rév minden óra 35 perckor indul és 240 Ft az átkelés díja a kerékpárral együtt. A Duna másik partján a kompról leszállva az aszfaltozott úton kb. 400 méter után jobbra fordultunk, vissza Budapest felé, a Vízművek forgalomtól elzárt aszfaltozott útján. 5 km megtétele után elértünk a Duna-Ipoly Nemzeti Park területére. Ahogy haladtunk az aszfaltozott de nem túl jó minőségű úton, kisvártatva elérkeztünk egy horgásztóhoz, ahol véget is ért az aszfalt csík. Innen már a gáton vagy a mellette haladó földúton folytathattuk az utunkat 2 km-en keresztül.

Az 1664-es folyamkilométer után az út ismét aszfaltozott. Tovább hajtva a pedálokat 2,5 km után elértünk Horányba. A gát oltalmában lévő nyaralók előtt tovább kerekezve, nem sokkal a falu vége előtt élelmiszerbolt, és különböző vendéglátó egységek találhatóak. Itt mód nyílik egy kis pihenésre a kitett padok közöttHorány végénél az aszfaltút balra kanyarodik, mi azonban az egyenesen továbbhaladó földúton mentünk Surány irányába. Négy kilométer után a surányi hajóállomáshoz érkeztünk ahonnan ismét a Vízművek aszfaltozott útján tudtuk folytatni az utunkat a kutak között, egészen a Váci révig. Ha valaki át szeretne kelni a Dunán akkor jobbra kell kanyarodnia, és párszáz méter után eljut az átkelőig.

Mi balra fordultunk és kb. 700 méter után jobbra kanyarodva egy földútra hajtottunk. Innen a térkép alapján tájékozódva, a földutakon haladva, elértünk a folyó partján fekvő fenyőfákkal borított kis dombhoz. A dombot balról megkerültük a birkák által simára legelt legelőn keresztül. Elérve az 1682-es folyamkilométert ismét aszfaltozott úton haladhattunk, most már hazáig.

Az 5,5 km-es következő szakaszon, a szivattyúház után nem sokkal, balról egy út vezet a golfpálya mellett elhaladva a Kisorosziba vezető országútra.

Ismét balra fordulva és több lovarda előtt elhaladva megérkeztünk Tahitótfaluba. A Stop táblával jelzett útkereszteződésnél, jobbra fordulva a hídon át elértük Tahit. Itt balra kanyarodva egy kis emelkedőn keresztül hagytuk magunk mögött Tahit. 3,5 km kerekezés után elértük Leányfalut, és a kempinget jelző táblánál balra rákanyarodtunk a kerékpárútra. Egy rövid szakaszt leszámítva ez végig a Duna mellett halad. Elhaladtunk a Pócsmegyeri rév, a Határcsárdai rév, a Pap sziget mellett, majd a szentendrei Duna-korzó érintésével megérkeztünk az indulási pontra, délután 15 óra 30-ra.